הכנה לראיון עבודה-

אז מה? ספר לי על עצמך.... ומה באמת החולשות שלך? חשוב לזכור שאתם "משאב אנושי" ולא "קבצני עבודה". אתם לא בעלי הגדרות של תפקידים אלא אתם אנשים! אנשים שיש להם ניסיון כזה וכזה, אנשים שיש להם כישורים כאלו ואחרים, אנשים שיש להם ידע בזה וגם בזה, אנשים שיש להם ייחודיות!

תרגול מקדים של ראיון, קבלת עצות ומשוב אישי- משפרים את הבטחון העצמי ומהווים כלי יעיל ומעשי להתמודדות עם ראיונות עבודה, אחד השלבים שיכריעו את קבלתכם לעבודה. 
צרו קשר לתאום הכנה לראיון שתהווה אבן דרך עבורכם בדרככם לתפקיד הבא.

ובינתיים קבלו כמה טיפים להתנהלות בראיון עבודה:

  • התנהגות בזמן ראיון: לשדר אנרגטיות, להיכנס וללחוץ יד (אלא אם המראיין עסוק), לעמוד ולשבת זקוף, עיניים בורקות ויוצרות קשר עין, לדבר בטון רגוע, להתאים תנועות גוף למלל, לא לשלב ידיים, להתלבש בהתאם לקוד הלבוש של המקום.

 

  • כישורים אישיים הם המפתח להצלחה בראיון:
  •  
    • איך אני מתייחס לזמן?
    • תקשורת: איך אני מתייחס לאנשים פנים אל פנים? והאם אני מתקשר בו זמנית וכל הזמן בווטסאפ ובמייל?
    • איך אני מגיב כשאומרים לי מה לעשות? האם אני מבין שיהיו פרויקטים שבהם אני אחילט ובו זמנית פרויקטים שאקבל בהם הנחיות?
    • האם אני יוזם או מגיב?
    • איך אני מתמודד עם בעיות?
    • האם אני יצירתי?
    • האם אני משדר שאני באמת רוצה את התפקיד?
    • האם אני מבין שצריך כל הזמן ללמוד ולהתעדכן?

 

  • המעסיק בסך הכל רוצה לראות מולו אדם נעים, חיובי, זורם ומשתלב. אדם שיהיה כיף לעבוד איתו. אז מה הוא בעצם מחפש?
  •  
    1. התמצאות שלנו- האם ביררנו על הארגון? האם אנחנו יודעים לאן באנו?
    2. המעסיק רוצה לדעת שאנחנו רוצים לעבוד דווקא אצלו. חשוב שנסביר ונראה תשוקה למה דווקא אצלו.
    3. המעסיק מתעניין בניסיון, בידע ובהצלחות שלנו באופן שיוכלו לקדם את הארגון שלו.
    4. לבוא בזמן ולהתלבש נכון.
    5. להגדיר בצורה מכובדת מה אני מחפש ולא רק "מחפש את האתגר הבא שלי".
    6. מיומנויות רכות: למידה עצמית, יכולות תקשורת, תכנון, ניהול זמן, פתרון בעיות, הסתגלות לשינויים וחשיבה ביקורתית

 

  • טיפים לניהול ראיון:
    • המראיין בסך הכל מנסה ללמוד מהעבר שלך אל העתיד הצפוי אתך. דברו על נושאי שיפור תהליכים ויוזמות ולא רק על ביצוע טוב של תפקיד.
    • הדרך בה אתם מחפשים עבודה משדרת למראיין איך תעבדו אצלו- למדו על הארגון!
    • תמיד תזכרו שאתם "משאב אנושי" ולא "מקבצי עבודות".
    • 50% מהזמן לדבר – 50% מהזמן להקשיב.
    • השיבו תשובות ענייניות ותמציתיות- בין 20 שניות ל-2 דקות.
    • השתמשו במילים חיוביות. הימנעו מלהתחיל תשובה במילה "לא".
    • הציגו את עצמכם באור חיובי. התייחסו לנקודות ההתאמה שלכם לתפקיד. הביאו דוגמאות תוך שימוש בסיפורים שהכנתם מראש. 
    • לא מומלץ לפסול תפקיד במהלך ראיון. יהיה מספיק זמן לסרב אחר כך.
    • אין לדבר רעה על מעסיקים קודמים.
    • חשוב ליצור כימיה עם המראיין (לחייך, לצחוק, לזרום).
    • מותר ומומלץ גם לכם לשאול שאלות.

 

  • מומלץ לדון בשכר רק כשתהליך המיון מתקדם. נסו לגרום לכך שהמעסיק יהיה הראשון שיציע "מספר". הציעו טווח שכר שבו המינימום שלכם יהיה דומה להערכה שלכם לגבי השכר שהמעסיק משלם. כל מה שסוכם כולל תנאים סוציאליים צריכים להיות כתובים בחוזה.

 

  Digidam Design

  טל. 054-4912191